
دکتر حسن روحانی در واپسین روزهای عمر دولت تدبیر وامید شیوه بازی را به هم زد وبه عنوان آخرین حربه سه نفر از وزیران کابینه اش را در ایستگاه ماقبل آخر پیاده کرد وزرایی که فقط به درد همین روزها می خوردند تا با یک استعفا ویا برکناری خبر ساز شوند وزرایی که بود ونبودشان اصلا احساس نمی شد وکسی باور نداشت این وزارتخانه ها بی وزیر هم می چرخند.
دولت تدبیر وامید با درک شرایط کنونی جامعه وانباشت حجم مطالبات مردم به تبع اجرای برجام،و عدم تغییر شرایط معیشتی مردم درپسا برجام از یک طرف وافزایش سرسام آور بیکاری وبالارفتن سطح انتظارات بیکاران به دلیل افزایش خروجی دانشگاههایی که بجای علم ،مدرک تولید می کنندنا چارا مجبور شد تا سه نفر از وزیران کابینه اش را به مسلخ ببرد ولی غافل از اینکه کشتی شکسته دولت تدبیر وامید با این ترفندها به ساحل نخواهد رسید وعنقریب در دریای مطالبات انباشته مردم غرق خواهد شد.
دولت تدبیر وامید به دلیل نفوذ اصلاح طلبان افراطی در بدنه دولت توانستند ابتکار عمل را به دست گیرند وبا در مقابل هم قرار دادن دولت ومراجع تقلید، دولت را به چالش بکشند بطوریکه مدیران وزارتخانه های مذکور بجای تبعیت از وزرا وقانون اساسی از افرادی تبعیت می کردند که جایگاه مشخصی در بطن قانون ندارند.
اصلاح طلبان افراطی( شما بخوانید اپوزیسیون د اخلی)که با تابلو دولت اعتدالی وارد لویی جرگه تدبیر وامید شدند با ر اهکارهایی که برای برجام وپسا برجام ارائه داد عملا کشور را بدون کمترین مقاومت تسلیم بد خواهان ملت می کرد، اصلاح طلبانی که بجز منفعت طلبی هدفی نداشته وندارند با ارائه آمار وارقام های کذایی در مورد نرخ تورم، امید مردم را به یاس مبدل کردند زیرا با دادن امتیازهای محرمانه به قدرتهای جهانی هم نه تنهاکمترین تغییرمثبتی در وضعیت معیشتی مردم احساس نشدبلکه بدتر هم شد.
اکنون دولت تدبیر وامید با کوله باری از مطالبات انباشته وبه حق مردم در خالی به خط پایان می رسد که تنش زخمی از دشنه هایی است که دوستان نادان بر پیکرش زدند:
آنکه لاف دوستی زد با تو، آخر با تو کرد
آنچه کس با دشمن خونخوار خود نپسندد آن
دوست از دشمن ندانستی و تقصیر تو نیست
راست بودی و نبود از دوستانت این گمان
گوسپند از گرگ پاس خویشتن داند ولی
چون کند وقتی که پوشد گرگ شولای شبان
مخلص کلام:به نظر نگارنده دولت تدبیر وامیدبا برکناری سه وزیرکابینه اش در بدترین شرایط تن به تغییر داد تغییری که کمترین تاثیر را در جلب آرای عمومی نداردوبیشتر شبیه یک مانور بود تا عمل، زیرا در وقت اضافه هم وزرای احتمالی آینده توفیقی نخواهند داشت .
دولت دوازدهم باید دولتی مقتدراز بین اصولگرایان معتدل باشدتا هم مورد حمایت کانونهای قدرت ومراجع معظم تقلید وحوزه های علمیه باشدوهم مورد وثوق جریانهای سیاسی معتدل باشدنه افراط گرایانی که فقط به منافع شخصی می اندیشند. یا حق
در مذهب ما باده حلال است ولیکن
بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است
گوشم همه بر قول نی و نغمه چنگ است
چشمم همه بر لعل لب و گردش جام است
در مجلس ما عطر میامیز که ما را
هر لحظه ز گیسوی تو خوش بوی مشام است
تا گنج غمت در دل ویرانه مقیم است
همواره مرا کوی خرابات مقام است
از ننگ چه گویی که مرا نام ز ننگ است
وز نام چه پرسی که مرا ننگ ز نام است
میخواره و سرگشته و رندیم و نظرباز
وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است
با محتسبم عیب مگویید که او نیز
پیوسته چو ما در طلب عیش مدام است
تکاب اخگر...
ما را در سایت تکاب اخگر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 19 تاريخ: سه شنبه 4 آبان 1395 ساعت: 14:23